Jump to content

Canada's Olympic Team

taichi
 Share

Recommended Posts

Other sport now :

Triathlon

Kathy Tremblay will try to get Beijing ticket.

She will participate at the World Cup in New Plymouth (New Zealand) this next sunday

She had to be ranked twice in the first eight World Cup before the world which will be presented in Vancouver on June 8, in addition to finishing in the top eight at the World Championships.

If she misses that way, she could always expect to be chosen by the selection committee of Triathlon Canada.

The Canadian Olympic team will have six athletes in Beijing, three men and three women. Simon Whitfield and Lauren Groves are the only ones who have been selected so far

• Replies 724
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Other sport now :

Triathlon

Kathy Tremblay will try to get Beijing ticket.

She will participate at the World Cup in New Plymouth (New Zealand) this next sunday

She had to be ranked twice in the first eight World Cup before the world which will be presented in Vancouver on June 8, in addition to finishing in the top eight at the World Championships.

If she misses that way, she could always expect to be chosen by the selection committee of Triathlon Canada.

The Canadian Olympic team will have six athletes in Beijing, three men and three women. Simon Whitfield and Lauren Groves are the only ones who have been selected so far

Its based on world rankings, Canada has like 4 men in the top 40 and 3 or 4 women, so its expected we will get 6 spots, but not guaranteed. At least that is what I gather from the qualification sheets on the COC website that is overall woefully inadequate, very poor information.

Also with all the spots that are all but guaranteed, Canada will add at least 20 athletes to this team compared to last time in Athens, and if we qualify the women it will be over 40.

For Triathlon, I have absolutelly no clue how the qualification system works (since it's not a sport I asked ticket)

The info I wrote earlier this evening was taken from this press release I received tonight (in french) :

Triathlon – Saison 2008

Kathy Tremblay veut sa qualification olympique par la grande porte

Montréal, 3 avril 2008 (Sportcom) – À quatre mois du grand rendez-vous de Pékin, Kathy Tremblay tentera de devenir la troisième triathlonienne québécoise à participer aux Jeux olympiques après Isabelle Turcotte-Baird et Samantha McGlone. L’athlète originaire de Gatineau sera au départ de la Coupe du monde de New Plymouth, dimanche, en Nouvelle-Zélande afin d’atteindre son objectif. Pour y arriver, Tremblay devra se classer deux fois dans les huit premières en Coupe du monde avant les mondiaux qui seront présentés à Vancouver le 8 juin, en plus de finir dans les huit premières à ces Championnats du monde.

Si elle rate son coup, Tremblay pourra toujours espérer être retenue par le comité de sélection de Triathlon Canada. L’équipe olympique canadienne comptera six représentants à Pékin, soit trois hommes et trois femmes. Simon Whitfield et Lauren Groves sont les seuls qui ont été sélectionnés jusqu’à maintenant.

« Tout le monde ne pourra pas réussir les critères, alors il est sûr que le comité devra faire un choix discrétionnaire. Sauf que je n’ai pas l’intention que ce soit mon cas, car j’ai bien l’intention de me qualifier par la porte d’en avant! Et je suis convaincue que je peux y arriver », a-t-elle commenté en entrevue, alors qu’elle terminait un camp d’entraînement en Arizona.

« Je sens que je suis plus solide à l’entraînement que je ne l’étais avant. Maintenant, mon plus gros défi est de me reposer. Mon travail est fait. C’est comme à l’école où ce n’est plus le temps d’étudier la veille de l’examen. Si je peux sortir de l’eau dans les premières, je vais faire des malheurs! »

Entraînements spécifiques à la piscine

Se son propre aveu, Kathy Tremblay n’a pas offert les performances qu’elle voulait la saison dernière. La natation a été son talon d’Achille et la championne canadienne en titre a tout mis en œuvre pour corriger la situation durant la saison hivernale en nageant au sein d’un club de natation.

« J’étais souvent dans le coup au premier tour, mais au deuxième (et dernier), j’avais de la difficulté à soutenir une nouvelle intensité », d’indiquer l’athlète de 25 ans.

Tremblay et son entraîneur de natation ont donc simulé des conditions de course à l’entraînement, notamment en forçant les changements de rythme.

« En compétition, à chaque fois qu’on s’approche d’une bouée (ndlr : où il y a un virage), le rythme s’accélère. J’ai donc fait des entraînements où je devais y aller à fond à certains moments pour ensuite reprendre un rythme plus confortable et essayer de récupérer. »

… et sur le vélo

La triathlonienne a également profité de la saison morte pour améliorer son coup de pédale, notamment en participant à des séances intensives de vélo stationnaire dirigées par l’Olympienne et ex-cycliste Manon Jutras.

« J’ai fait des entraînements où je devais repousser mes limites et c’est ce dont j’avais besoin. Il faut avoir ressenti cette douleur avant la course. Je n’avais jamais fait ça et j’ai gagné en forme en travaillant avec des professionnels. »

Parmi ces professionnels, la Montréalaise fait référence à la gardienne du but de l’équipe nationale féminine de hockey, Kim Saint-Pierre, qui s’entraîne au même endroit qu’elle.

« C’est vraiment le fun! Je m’entraîne avec une championne et une fonceuse. Et d’être entourée de gagnants, ça me donne le goût de gagner moi aussi! » de conclure Tremblay, qui, si elle atteint son objectif, pourra elle aussi entrer dans le club sélect des Olympiens.

Edited by Chateau Petrus

The North American Table Tennis Olympic Qualifier will take place this week-end in Vancouver. To my knowledge, only Canada and the US will take place (the Caribbean and Mexico/Central America fall under "Latin America" for the ITTF, and I don't believe Bermuda, the only other country in the North American zone, will send any athletes). That means that Canada is already guaranteed two women's single entry (the USA already qualified two female single entry out of a possible three via the world ranking). Also, whoever between the USA and Canada that gets two male entry will qualify for the Table Tennis team event (unless Canada gets all three women's entry the US will qualify as NA's entry for the women's team event).

The Men's semi-finals are

Wilson Zhang(Canada) vs. Eric Owens(USA)

Pierre-Luc Hinse(Canada) vs. Pradeedan Peter-Paul(Canada)

Women's

Zhang Mo (Canada) vs Crystal Huang (USA)

Jacquelline Lee (USA) vs Nan Li (USA)

for the first spots, the semis are going on currently

Edited by Faster

Just so everybody know, the tournament is of the following format:

8 competitors, 4 Canadians and 4 Americans.

Friday: Single elimination tournament in both the men's and the women's event. The winner wins the tournament and qualifies for Beijing.

Saturday: The seven remaining competitors are re-draw (Friday's finalist gets a bye to the semi-final) and there is another single-elimination tournament, whit the winner finishing second and the winner goes to Beijing.

Sunday: The six remaining competitor are divided in two pools of three, whit the winner of both pools facing each-other for the tournament's third place and the last ticket to Beijing.

Results from the CN Swimming Olympic Trials:

Women's 200m Individual Medley

-Julia Wilkinson

-Erica Morningstar

Women's 200m Butterfly

-Audrey Lacroix

Men's 100m Freestyle

-Brent Hayden

-Joel Greenshields

Men's 4x100m Freestyle Relay

-Brent Hayden

-Joel Greenshields

-Colin Russell

-Rick Say

-Richard Hortness (Alternate)

Sorry for triple post.

Zhang Mo lost her semi-final game against Crystal Huang 4-1 (11-4, 11-7, 5-11, 11-9, 12-10), so the USA will have three ladies in women's single and have qualified for the team event as North-America champion. Now, logically, Canada should qualify two of the following four ladies and maybe a women's team (if we are lucky): Zhang Mo, Chris Xu, Sara Yuen, Judy Long.

Just arrived from the pool

Fox was faster than me for the results.

Other interesting day for me with the chance to talk with Rob Taylor this morning, Brent Hayden this afternoon and Mike Brown tonight. (and also few times during the day with the most charming and most beautyfull girl of the competition, Genevieve Saumur :rolleyes: )

Most embarassing moment :

Because I'm in duty just beside the pool, I have to wear white pants. I had today black underwear but nobody can notice. Tonight, after an event I decided to sit on a chair in the area where the swimmers exits after their race. I didn't notice that chair was very wet because a swimmer used it just before me. Having to go back beside the pool after the end of the relay race, I'm pretty sure that lot of peoples in the crowd had a good idea of the color of my underwear. Guest what color I will wear tomorrow ;)

Sorry for triple post.

Zhang Mo lost her semi-final game against Crystal Huang 4-1 (11-4, 11-7, 5-11, 11-9, 12-10), so the USA will have three ladies in women's single and have qualified for the team event as North-America champion. Now, logically, Canada should qualify two of the following four ladies and maybe a women's team (if we are lucky): Zhang Mo, Chris Xu, Sara Yuen, Judy Long.

We aren't ranked high enough to get one of the 10 spots

There is something strange about the cycling lists from wikipedia with regards to madison and points race. An NOC can only enter one athlete for the points race and most will qualify through madison, the madison teams are.

Great Britain

Denmark

Belgium

Switzerland

Netherlands

Germany

United States

Italy

Spain

Argentina

Russia

France

Czech Republic

New Zealand

Ukraine

and for the points race

Vasili Kiryienka - Belarus

Chris Newtown - Great Britain*

Radoslav Konstantinov - Bulgaria

Cameron Meyer - Australia

Rafal Ratajczyk - Poland

Greg Henderson - New Zealand*

Pim Lightart - Netherlands*

Colby Pearce - United States*

Joan Llaneas - Spain*

* is the 5 overlaps, their quota places should go to the next 5 ranked not already qualified. If this holds true Zach Bell should have a place in the points race as the 11th ranked athlete in the world, but I have no idea.

We aren't ranked high enough to get one of the 10 spots

It depends how many country qualify two single entry. We just might make it as the ninth or tenth world quota.

Anyway, so far Canada qualified one athlete from yesterday's Capilano Trials (North American TT Qualifier)

Men's Single:

Wilson Zhang of Canada (WR# 122) defeat Pradeeban Peter-Paul of Canada (WR#266)

06WZQuaker.jpg

I am quite happy Mo Zhang qualified since she is still very young (18 years old I believe) and have a bright future in the sport. She is currently ranked 143rd in the world.

bio_m_zhang.jpg

As for Peter-Paul Pradeeban, he is ranked 269nt in the world.

PeterPaulPradeeban_ab.jpg

That also means that Canada will represent North America at the men's Table Tennis team event in Beijing.

Mr. Faster

I got tonight an extra media guide of the Swimming Trials for you if you want.

If interested, send me you mailing adress by PM and it will be a pleasure for me to send it to you this week.

Edited by Chateau Petrus

I was right, Zach Bell has qualified for points race, so it brings the cycling up to 6 men and 2 women, and should add another 4 women, 3 for road race and 1 for BMX.

Sam Cools? As for the women's road race, it looks like its going to be close between sending two or three athletes.

About time that Canada's women Football team makes it to the Olympics. Anyway, I hope they do well in Beijing.

Very bad news this week with the Alexandre Despatie injury.

Another canadian to be add to the Beijing's team : Jennifer Abel (for the 10m platform, diving)

Some of the others chances for canadian athletes to qualify :

Boxing, April 23 to April 30, Guatemala City, Guatemala

Canoe-Kayak Flat, May 15 to May 18, Montreal (I will be there)

Synchro Swimming, June 16 to June 20, Beijing, China

Share

• Create New...